4.5/5

Zoek

Zoek
4.5/5
99% beveelt ons aan
12 specialismen
55 jaar expert
Online adviesgesprek
Vorige
Volgende

100 DAGEN SPORTRUSTEN: MEER RESULTAAT MET MINDER MOEITE

Ben je weer begonnen met hardlopen en kom je adem te kort na een kort rondje? Of ben je al langer bezig, maar blijf je hangen op hetzelfde niveau? Probeer 100 dagen sportrusten. De winst bovenop meer conditie en energie? Je slaapt beter en ontspant makkelijker.

Wat is sportrusten?

Sportrusten is een programma van 100 dagen. Je combineert slim hardlopen met rustig ademen. Slim hardlopen doe je door minder kilometers te maken, maar efficiënter te trainen. Rustig ademen doe je met behulp van ademhalingsoefeningen. Daar krijg je veel goeds voor terug:

[list extraclass=””]
[list_item icon=”fa-smile-o”]Positieve mindset[/list_item]
[list_item icon=”fa-smile-o”]Meer energie, je blijft de hele dag fit[/list_item]
[list_item icon=”fa-smile-o”]Diep en gezond slaapritme[/list_item]
[list_item icon=”fa-smile-o”]Hogere basissnelheid, bij een lage hartslag harder lopen[/list_item]
[list_item icon=”fa-smile-o”]Betere concentratie[/list_item]
[/list]

Wat doe je precies in die 100 dagen sportrusten?

Het zijn vijf dingen die je tijdens 100 dagen sportrusten doet. Bovendien zijn de sportrusten ervaringen zeer positief.  Hier hebben lopers het meeste profijt van:

[list extraclass=””]
[list_item icon=”nucleo-icon-check”]Elke dag een ademhalingsoefening. Een ademhalingsfrequentie van zes tot tien keer per minuut is genoeg. Veel mensen ademen echter sneller; 10, 12, 14, 16 tot wel meer dan 20 x per minuut. Door rustiger te ademen spaar je energie en is je hoofd minder vol.[/list_item]
[list_item icon=”nucleo-icon-check”]Kort voor het lopen 2 minuten een ademhalingsoefening. Omdat jij geen warming up doet en je ademhaling wel moet afgestemd moet zijn op je snelheid.[/list_item]
[list_item icon=”nucleo-icon-check”]Drie keer in de week lopen[/list_item]
[list_item icon=”nucleo-icon-check”]Een keer per week vogels kijken: stevig wandelen[/list_item]
[list_item icon=”nucleo-icon-check”]Een keer per drie weken langer of intensiever lopen[/list_item]
[/list]

Dit worden de suikers voor je brein. Wil je meer weten over sportrusten en aan de slag? Eddie Sevink van Run2day in Zwolle is sportrustencoach en traint diverse loopgroepen in deze regio.

HET EXPERTISECENTRUM VOET & BEWEGING

Hier vind je alles op het gebied van soepel en gezond bewegen. Je kunt bij ons terecht met een gerichte voet- of bewegingsklacht, voor een algehele check up van je loop- en bewegingspatroon, preventie en het verbeteren van je sportprestaties.

Je krijgt een expertteam om je heen dat intensief samenwerkt aan een snelle en doeltreffende oplossing. In dit team zitten onder meer register-podologen en podotherapeuten, fysiotherapeuten, medische pedicures, diëtistes, orthese- en hulpmiddelenspecialisten, gezondheidstrainers en runningtherapeuten, aangevuld met medisch specialisten op gebied van bewegen en sport.

Loopanalyse

Wil jij effectiever bewegen en beter presteren? Of wil je weten hoe je blessures kunt voorkomen? Maak dan een afspraak voor een uitgebreide loopanalyse.

Lees meer

Alle voet- en enkelzorg onder 1 dak

Afspraak maken?
Bel, mail of kom langs!

E-mailadres

Telefoon

Adres

Expertisecentrum voet & beweging
Ceintuurbaan 22
8024 AA Zwolle